MSI Megabook GX700-252NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de MSI Megabook GX700-252NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

brulboei 10-12-2008
Geschreven voor: MSI Megabook GX700-252NL

Een buitengewoon en zeer goede laptop. Zeker qua prijs en prestatie. Beeldkwaliteit is goed tot zeer goed. Geluid had iets beter gekunt. Snelheid, niets op aan temerken. Degelijkheid is nog moeilijk te bepalen.
Wel erg jammer dat er Vista op zit, kan er nog steeds niet aan wennen. Heb ook de voordelen van Vista niet kunnen vinden in vergelijking met XP. Vind het ook erg irritant dat je veel vuldig wordt lastig gevallen met het beantwoorden van bevestigingen. Vista is een log en vervelend programma waarvan de helft niet wordt gebruikt.

chilizone 09-11-2008
Geschreven voor: MSI Megabook GX700-252NL

Nu ik deze laptop een maand in mijn bezit heb. Besef ik toch hoe goed mijn koop is geweest. Zeker de beste laptop in zijn prijsklasse, heb heel wat afgespeurd om de beste kwaliteit/prijs verhouding te krijgen. Alleen ACER had een soortgelijke laptop voor minder geld. Maar aangezien ik ACER een onbetrouwbaar merk vindt heb ik toch besloten de MSI aan te schaffen. Wat ben ik daar achteraf blij mee, MSI staat natuurlijk voornamelijk bekent om zijn videokaarten en gaminglaptops. Dit is dan geen gaminglaptop, maar je ziet wel overduidelijk wat trekjes daarvan. Dat je nou geen 2000 euro voor een laptop betaald, wil namelijk niet zeggen dat er geen goede videokaarten, ram, harde schijf in zit. De 8600 GT die ik erin heb zitten doet zijn werk uitstekent, en ik speel dan ook zonder problemen zware spellen als Crysis etc. Helaas niet alles op very High, maar dat hoef je ook niet te verwachten van een laptop van deze prijs. De muis die er bij zit, is ook niet de goedkoopste. Een heerlijke lasermuis die zijn werk perfect doet. Ben zelf geen fan van infrarood, dus toen ik merkte dat de X-750F gebruik maakte van laser was ik echt dolgelukkig.

Alles, maar dan ook alles aan deze laptop is top. Beeldkwaliteit is goed, het is echter niet de full HD resolutie die hier op kieskeurig vermeld staat. Neemt niet weg dat het er toch gelikt uit ziet. Geluid ben ik zeer over te spreken, nog nooit een laptop gehad die zowaar een goede bas had. Accu gaat zo'n 2 uur mee, dat is lang genoeg denk ik. Zeker als je bedenkt wat voor een apparatuur erin zit.

Kortom, de beste laptop voor iemand die wat geld heeft en een laptop zoekt die wat meer kan dan de gebruikelijke computer van 600 euro.

Okidoki 04-08-2008
Geschreven voor: MSI Megabook GX700-252NL

Ik heb de laptop een paar dagen in huis en kan het volgende melden:
BEELDKWALITEIT: mijn laptop met het scherm dat er op zit niet hoger komen dan 1440x900, misschien hij een extern scherm (HDMI TV) wel op 1900x1200 kan aansturen. De kwaliteit van het scherm is zeer goed te noemen de clear vision zoals al een tijdje de mode is werkt zeer fijn. Buiten zitten is alleen niet erg fijn, omdat je dan alleen nog maar jezelf in het scherm ziet. Maar dit is niet anders dan bij alle andere laptops met dit soort schermen. Het scherm is overigens wel lekker dun en helder. Er zit ook een enkelvoudige scherm sluiting op. Met race spellen is het scherm heb je geen last van vertragingen.
GELUIDSKWALITEIT: Moet ik als zeer goed bestempelen, er zit namelijk een subwoofer in de laptop die het normale blikkerige geluid van een laptop enorm opwaardeerd. De speakers zitten ook niet op de rand van de behuizing maar aan de scharnier zijde van het scherm, zo zit je niet met je handen op de speakers (had ik voorheen wel met mijn Acer Laptop).
SNELHEID: De 8100 pyron duo intel werkt lekker vlot. Vista geeft hem een 5.1 score dat benchmark meet systeem van Microsoft. Ik moet wel zeggen dat de laptop behoorlijk gaat blazen als je de volledige capaciteit van de cpu en de gpu gaat benutten.Maar met zulke prestaties komt er de nodige warmte vrij die gekoeld moet worden. De koeling werkt overigens beter dan mijn vorige laptop deze (Acer T5500) kon ik amper aanraken als ik zware 3d race games gespeeld had. Dat is bij de MSI wel stukken beter geregeld.
VORMGEVING: Voor zover ik een laptop mooi kan vinden hebben de mensen van MSI met de piano zwarte behuizing en het lichtgevende MSI logo in de deksel er een mooie uitstraling aangegeven. De laptop is door de glimmende oppervlakken wel er snel aan een poetsbeurt toe. Dit komt wel weer ten goede aan het onderhoude van de pc. MSI heeft hier ook rekening meegehouden door een poetsdoek mee te verpakken in de doos van de laptop. Het toestenbord is wel even wennen met een zeer kleine rechtershift toets.
DEGELIJKHEID: valt weinig over te zeggen, alles werkt goed en voelt degelijk aan.
WAT NIET BEVALT: Het toetsenbord mist in het nummerieke gedeelte de end knop en de home knop, deze kan alleen middels de functie toest waar je ook de scherm helderheid instelt. Ik gebruik deze toetsen vrij veel. Ik heb dit echter kunnen oplossen door de perfecte laser muis die er bij wordt geleverd. Deze heeft naaste de normale 3 knoppen nog 2 extra programmeerbare knoppen die nu de functie end en home hebben. Verder kan ik nog geen minpunten ontdekken.
WAT EXTRA BEVALT: Bij de laptop krijg je ook een laptoprugzak en een lasermuis. De tas is meer voor schoolgaande jeugd, maar toch erg handig. Je bent niet verplicht om ook nog geld uit te geven aan een tas. Verder is de muis voorzien van een zeer dun draadje en daardoor zeer licht in de bediening. De laser laat hele kleine bewegingen toe (1200DPI) en is daardoor erg goed te gebruiken en in te stellen (zal speciaal voor games zijn). Tevens is de laptop voorzien van alle typen aansluitingen en een 320GB harde schijf. Hierdoor kan de laptop erg veelzijdigheid kan worden gebruikt. Je kunt er door de videokaart lekker mee gamen, door de firewire en de 3GB geheugen kan je goed gebruiken voor het editen van je films. Door de HDMI uitgang kan je hem zelfs gebruiken als HTPC. Er wordt door MSI ook DVD software meegeleverd.